20. tammikuuta 2011

Sairaslomalta päivää

Olen eilisen illan puhunut norjaa isoon luuriin, vain miten sen sanonta nyt menikään. Suomeksi sanottuna olen ollut vatsataudissa. Viimeisetkin joulukinkun rippeet on siis pakosta sulatettu ja ollaan menossa kohti kevyempiä aikoja ;-)

Ehdin ennen sairastumista saada tälläisen mustan yleiskaulurin valmiiksi Novitan Pirta -langasta:

Mieleni on tehnyt pitkään kokeilla painaa pestävälle ja kompostoitavalle tiskirätille jotain. Sain pari rättiä kokeeksi, kävin hakemassa kangasväriä ja kuorin sipulin. Niistä syntyi tälläinen:

Ei siis muuta kuin siivoamaan taudin rippeet pois huushollista!

5 kommenttia:

  1. hei olen yrittänyt metsästää että mistä tuota blancoa rättiä oikein saa?en löydä netistä mistään mitään tilauspaikkaa...ihan perus kangasväriäkö olet pistänyt?kestääkö se pesun ilman silittämistä?

    VastaaPoista
  2. Minä löysin rättejä EMO-tuotannolta. Sinne voi laittaa vaikka sähköpostia ja kysellä. Sain pari rättiä kokeeksi sieltä. Minä olen itse asiassa miettinyt tuota samaa, että pitääköhän tuo silittää vai ei, sillä periatteessa kait normaali kangasväri (EMO-tuotannon sekin, mitä käytin) pitää silittää pysyäkseen pesussa kiinni. Joten taidan koittaa tuota rättiä varovaisesti silittää - laitan tänne juttua, miten rätin kanssa lopulta käy (pysyykö väri siinä vai ei).

    VastaaPoista
  3. Kiitos kovasti vinkistä! Pistin postia menemään, katotaa millasia luomuksia saan aikaan :) Kysyin myös siitä silittämis-jutusta niiltä jos vaikka osaisivat sanoa :)

    VastaaPoista
  4. Sieltä vastasivat että silittää pitää ja sillon kestää konepesun! Tilasin satsin sieltä ja katotaan millasta saan aikaan :)

    VastaaPoista
  5. Kommentoinpa tätä vanhaa kirjoitustani. Eli pesin rättini tässä taannoin ensimmäistä kertaa pesukoneessa 60 asteessa. Kuva ja kuvan värit säilyivät ihan entisenlaisinaan eivätkä edes haalistuneet pesussa.

    VastaaPoista